Første artikel i aktiedystens historie, men ambitionerne har ikke ændret sig siden. I denne artikel kan du komme lidt tættere på, hvordan det hele startede og møde stifterne bag platformen.
Selvom aktiedysten på papiret har eksisteret siden 2017, så var det først i 2019, at det rigtig tog fart. Platformen blev frit tilgængelig for alle, der havde lyst i januar, og allerede i maj samme år rundede Aktiedysten 6.000 brugere.
Siden da er der blevet skubbet gevaldigt til projektet, begået masser af lærerige fejl og skabt vigtige venskaber. Ambitionen er dog det samme, og alt hvad vi laver, skal give dig som bruger værdi.
Læs artiklen herunder og tag et smut tilbage til starten.
Læs også:
- Ingen benzinbiler må sælges efter 2035, hvad betyder det??- Mikkel svarer…Dit spørgsmål om, hvordan forbuddet mod benzinbiler i europa vil påvirke bilaktier, er både relevant og aktuelt. Vi står midt i en magtkamp mellem nye spillere som Tesla og BYD og de gamle giganter som Mercedes og BMW, og udfaldet… Læs mere: Ingen benzinbiler må sælges efter 2035, hvad betyder det??- Mikkel svarer…
- Lærer om UNG Aktiedyst: Mine elever er meget opsatte!Gazi Sahin fra Niels Brock EUX-Gymnasiet har store forventninger til konkurrencen. Gazi er 34 år og til dagligt underviser han i fagene afsætning og virksomhedsøkonomi. De seneste to år har han brugt Aktiedysten i undervisningen, og derfor var Gazi Sahin… Læs mere: Lærer om UNG Aktiedyst: Mine elever er meget opsatte!
- Hvad driver opturen i kinesiske aktier? – Mads svarer…Ugens vinder spørgsmål fra Anonym: Hvad tror I, der ligger bag den vilde optur i kinesiske aktier, når de har været så lavt værdiansat? Tak for dit spørgsmål om kinesiske aktier. Du tænkte måske, at jeg ville fokusere på Kinasøkonomi, men… Læs mere: Hvad driver opturen i kinesiske aktier? – Mads svarer…